Du er ikke forbundet. Nyhedsbrevet kan inkludere nogle brugerinformationer, så de vises måske ikke korrekt.

Château d' Azans | Nyhedsbrev 219, 20. Årgang, 20. august 2024

Château d' Azans | Nyhedsbrev 219, 20. Årgang, 20. august 2024

 

shadowtop

 CHÂTEAU D' AZANS  |  NYHEDSBREV 219, 20. ÅRGANG, 20. JULI 2024

separator

Kære aktionærer 

 

NY ADMINISTRATOR


Med virkning fra den 1. september 2024 skifter slottet administrator.

Fra denne dato vil alle administrative forhold blive varetaget af:

 

Dansk Revision Næstved (DRN)

Godkendt revisionsaktieselskab

Vadestedet 6

4700 Næstved

 

 

Vores kontaktpersoner bliver:

Christian Bjørk Hansen

Partner og overordnet ansvarlig

Mie Egelund Caspersen

Tobias Lau Katborg

Du kan fortsat skrive til slottet@chateau-d-azans.dk, og her vil det så være Mie og Tobias, som kommer til at håndtere din henvendelse.

 

Har du behov for at ringe til administrationen, så vil det fremover være muligt at ringe til slottet på 513 39100.

 

Telefonen er åben:

Mandag, onsdag og fredag i tidsrummet 10:00 – 12:00.

BAGGRUND FOR SKIFTE

 

Beslutningen har været under forberedelse i lang tid. Bestyrelsen har ikke været tilfreds med den leverede kvalitet af de administrative opgaver, og vi har gennem flere år forsøgt at hæve kvaliteten til et acceptabelt niveau, som står mål med den pris, vi betaler.

Dette har ikke været muligt, og derfor har vi set os nødsaget til at finde en anden løsning.

 

 

Skiftet er altså ikke begrundet i et ønske om at opnå en besparelse, men vi benytter lejligheden til at ændre den model, som administrator honoreres efter.

Fremover afregnes administrator efter medgået tid. Tidsforbruget vil blive specificeret på de opgaver, som bliver løst, og det bliver derfor muligt at analysere, hvad de enkelte områder koster at varetage.

Dermed får vi et meget bedre indblik i vores omkostningsstruktur samt grundlag for løbende tilpasning.

ØVRIGE FORHOLD

 

Alt andet fortsætter uden ændringer. Det vil sige at hjemmeside, aktionærsystem, bank og revisor fortsætter som hidtil.

DRN løser som udgangspunkt de samme opgaver, som administrator tidligere har udført og får derfor også adgang til de samme systemer med henblik på at hjælpe slottet og aktionærerne.

OVERDRAGELSE

 

Opgaven med overdragelse har allerede stået på i nogle uger. DRN er ved at blive oplært og få overdraget det nødvendige.

Med virkning pr. 1. september skifter ansvaret, og tidligere administrator vil i september fungere som støtte med henblik på at svare på spørgsmål. 


Naturligvis vil der opstå situationer, hvor DRN ikke har samme erfaring med slottet og vores særlige forhold. Her vil bestyrelsen blive involveret, og vi vil sammen gøre vores bedste, for at du får en god behandling af din henvendelse.

Vi forsøger at forberede os på bedste måde, men håber på din forståelse, hvis noget ikke lever op til dine forventninger.

På den lange bane er vi sikre på, at dette er en god beslutning.


Vi har herunder besvaret nogle af de spørgsmål, som skiftet kunne rejse hos aktionærerne.

Hvem er den nye administrator?

 

Dansk Revision Næstved

Godkendt revisionsaktieselskab

Vadestedet

64700 Næstved

  

www.danskrevision.dk

 

CVR DK 27433863

 

Men det er jo et revisionsselskab

– hvad ved de om ejendoms-administration?

 

DRN har en særlig afdeling med fokus på ejendomsadministration. De er således bekendt med alle de forhold, der knytter sig til at drive en ejendom.

 

Skifter vi også revisor?

 

Nej – revisor er valgt på generalforsamlingen og fortsætter dermed uden ændringer.

 

Hvorfor ikke vælge et administrationsselskab, som er fokuseret på den slags opgaver?

Der findes mange firmaer, som tilbyder administration af ejendomme, så derfor giver det som udgangspunkt mening at kigge i den retning. Imidlertid er der to forhold som vanskeliggør samarbejdet med den type virksomhed.

1.  Dels insisterer disse virksomheder på, at vi som kunde skal anvende deres løsninger og systemer – omvendt insisterer vi på at anvende vores egne løsninger, da de er skræddersyede til netop vores behov.

2.  Dels er slottets konstruktion meget unik og passer ikke rigtigt i de kasser, som ”fuldblods-administratorer” opererer med. Vi er hverken andelsboligforening, ejerforening, udlejningsejendom eller hotel – i virkeligheden er vi lidt af det hele.

 

Hvornår gennemføres ændringen?

 

Mandag den 2. september 2024

 

Kan jeg ringe til administrator?

Vi foretrækker, at du sender en mail til 

slottet@chateau-d-azans.dk

men ellers kan du ringe til slottets nye nummer

513 39100.

 

Telefontid er:

Mandag, onsdag og fredag i tidsrummet 10:00-12:00.

 

Hvad med alle de andre systemer?

 

Alle andre systemer og løsninger fortsætter som hidtil.

 

SPØRGSMÅL

 

Vi håber at have dækket det meste i dette nyhedsbrev, men skulle du have spørgsmål, som ikke er besvaret, så send det gerne til formand@chateau-d-azans.dk. 

 

FARVEL TIL DORTHE

 

Skiftet af administrator medfører også et farvel til Dorthe Kaurin. Dorthe har gennem mange år løst opgaver for slottet og for aktionærerne og sender denne hilsen. 

Kære alle aktionærer på slottet

Det er med stort vemod, jeg skal sige farvel til jer efter mere end 10 år som jeres faste kontaktperson.

Der er sket meget på de 10 år

- administrationsselskabet er udskiftet et par gange, men hver gang er jeg fulgt med - dette ophører dog med det skifte, der nu er på vej.

Jeg vil derfor af hjertet takke jer alle for det gode samarbejde - for alle mailene, for telefonsamtalerne og vil for sidste gang ønske jer mange dejlige ophold på Château d’Azans og må I nyde det skønne område i og omkring Dole.

 

Kærlig hilsen og gode tanker fra

Dorthe

Tak for samarbejdet Dorthe – vi ønsker dig god vind fremover.

De venligste hilsener
Bestyrelsen

separator

facebook

Château d' Azans A/S  |  slottet@chateau-d- azans.dk

shadowbottom