Du er ikke forbundet. Nyhedsbrevet kan inkludere nogle brugerinformationer, så de vises måske ikke korrekt.

Château d' Azans | Nyhedsbrev 192, 15. Årgang, 5. Oktober 2020

Château d' Azans | Nyhedsbrev 192, 15. Årgang, 5. Oktober 2020

 

shadowtop

 CHÂTEAU D' AZANS  |  NYHEDSBREV 192, 15. ÅRGANG, 5. OKTOBER 2020

LEJLIGHEDSRENOVERING:

Bestyrelsen har nu modtaget tilbud fra de forskellige håndværkere for renoveringsopgaverne af lejlighederne A, D og E. Hermed skulle vores plan for renovering af disse lejligheder kunne gennemføres i lukkeperioden 2020 plus nogle uger ind i det nye år.

 

Bestyrelsen har ændret lidt i planlægningen for de kommende lejlighedsrenoveringer, hvor dette primært kan forklares i relation til opgavernes omfang og renoveringsomkostningerne, således at dette passes ind efter selskabets budgetmæssige økonomiske ressourcer og bestyrelsens ressourcer.

- Regnskabsåret 2020/21  -  lejlighederne A, D og E

- Regnskabsåret 2021/22  -  lejlighederne B og L

- Regnskabsåret 2022/23  -  lejlighederne F og M

- Regnskabsåret 2023/24  -  lejlighederne P og O

 

Herudover er der, udover almindelige driftsomkostninger til ejendom og park, planlagt følgende opgaver i de ovenfor anførte perioder
Kørevej, Istandsættelse af mellemgang ved lejlighederne D, E og F, maling og indretning af kælder, maling,  slibning og lakering af gangarealerne, nyt booking system, balkon og søjler på nordsiden. 

Denne planlægning er foretaget ud fra de budgetmæssige ressourcer og de forventede omkostninger. Men såfremt de faktiske omkostninger ændres, kan der ske ændringer i de planlagte renoveringer. 


separator

HÅNDVÆRKSMÆSSIGE KOMPETENCER HOS AKTIONÆRER:

Bestyrelsen kunne godt ønske sig et ”rådgivningsteam” bestående af personer/aktionærer med håndværksmæssige kompetencer inden for eksempelvis, tømrer, murer, maler, elektriker, VVS eller arkitekt, ingeniør etc.

Ved nuværende og kommende renoveringsopgaver står vi overfor mange beslutninger om, hvordan en opgave kan eller bør udføres. Hvor lang tid det vil tage, og hvad disse opgaver kan skønnes at koste.

Vi har efterhånden fået nogle erfaringer gennem de foretagne renoveringsopgaver de senere år, men der opstår løbende spørgsmål, hvor det kunne være interessant, hvis vi kan kontakte en eller flere aktionærer med kendskab til slottet, og med nogle faglige kompetencer, der kan stilles til rådighed for bestyrelsen ved kontakt - evt. tlf. eller mail.

Er der nogle aktionærer, som mener, de har nogle af de ønskede kompetencer og gerne vil stille sig til rådighed, så bedes I kontakte bestyrelsens formand Ole Haag - på mail:  oh@tosca.dk  



separator

UDLEJNING AF LEJLIGHEDSPERIODER:

Vi vil gerne opfordre aktionærer, der ikke kan anvende deres perioder, til at sætte disse perioder på listen ”til udlejning”. Der er bl.a. fra flere nye aktionærer efterspørgsel på at kunne leje nogle lejligheder udover deres egne lejlighedsperioder.

Lejligheden sættes til udlejning  samme sted, som I melder ankomst  -  ved nederst på siden at klikke på ”UDLEJ GENNEM CHATEAU D’AZANS”. 

Hvis lejligheden udlejes, så afregner selskabet lejebetalingen til den anførte bankkonto.



separator

TURNUSKALENDER:

Denne er opdateret  i indeværende år og er nu gældende for årene 2019 til 2030..

separator

REJSEVEJLEDNING::

På slottets hjemmeside er der fortsat en ”pop up” med rejsevejledning fra Udenrigsministeriet.

Der har været stigninger i smittetilfælde såvel i Danmark og Frankrig, og der er fortsat et højt smitteantal og flere restriktioner både her og i Frankrig, så der vil desværre nok være færre aktionærer på slottet i de kommende uger.

Ærgerligt at denne Corona situation begrænser os i vores mulighed for at opholde os på vores ”dejlige slot”

separator

Med håb om, at der snart kommer mere almindelige tilstande for rejseaktiviteter.

De bedste hilsener

Bestyrelsen

separator

Château d' Azans A/S  |  slottet@chateau-d- azans.dk

shadowbottom