Du er ikke forbundet. Nyhedsbrevet kan inkludere nogle brugerinformationer, så de vises måske ikke korrekt.

Château d' Azans | Nyhedsbrev 186, 15. Årgang, 09. Marts 2020

Château d' Azans | Nyhedsbrev 186, 15. Årgang, 09. Marts 2020

 

shadowtop

 CHÂTEAU D' AZANS  |  NYHEDSBREV 186, 15. ÅRGANG, 09. MARTS 2020

FORUDBETALINGER:

Bestyrelsen fremkom på Generalforsamlingen i november 2019 med forslag om ”forudbetalinger”, som er beskrevet i de seneste 2 Nyhedsbreve. Dette er blevet taget pænt imod af mange aktionærer, idet ca. 25 aktionærer har valgt at foretage forudbetalinger, og selskabet har modtaget lidt over 1 mio.kr.  som forudbetalinger. Så det har alt andet lige været en succes, idet bestyrelsen satte et maks. på 1,2 mio.kr., og vi nåede næsten maksimum. 


separator

ØKONOMI:

År til dato med 4 måneders drift følger budget.

separator

LEJLIGHEDSRENOVERINGER:

Lejlighed G og H er blevet færdigrenoveret, og begge lejligheder er som forventet blevet flotte. Så nu er bestyrelsen i gang med planlægning af renovering af de næste lejligheder, som er A, D og E. Frem til 1. april modtager bestyrelsen tilbagemeldinger og alternativer til de forslag, som er udsendt af bestyrelsen i februar måned, og der er allerede kommet en del henvendelser fra aktionærerne.

separator

DEPOTOPBEVARING PÅ SLOTTET I KÆLDER OG 2. SAL:

Bestyrelsen foretog i efteråret 2018 en større oprydning af det daværende depot i kælderen, og der blev etableret nyt depotrum på 2. sal, således at lejlighederne A, B, C, D, E og F fortsat har depotopbevaring i kælderen, og de øvrige lejligheder fik depotopbevaring på 2. sal.

 

Mange aktionærer fik labels med lejlighedsmarkering til at sætte på depotkasserne, og bestyrelsen henstillede til alle aktionærer om, at etablere store plastickasser, således at depoterne får et rimeligt ensartet og ryddeligt udseende. Denne henstilling er ikke fulgt af alle aktionærer, og derfor har bestyrelsen igen gennemgået depoterne i efteråret 2019.

Bestyrelsen har besluttet følgende:

 

- Aktionærer kan have 1 eller maks. 2 depotkasser

 

- Depotkasser skal være plastickasser med følgende maksimale mål:   

  H: 50 cm  /  B: 50 cm  / L: 65 cm.

 

- Årlig depotafgift øges fra nuværende kr. 100 til kr. 150 pr. depotplads  - 

  første prisregulering i mere end 20 år

 

- Alle opbevaringseffekter, som ikke kan være i en plastickasse (eks. cafeborde, klapstole,

  store hynder etc.), skal fremover opbevares i kælderen bag vaskerummet  -  samme sted

  som golfbags/-tasker.

 

- Der vil ligeledes blive opkrævet årlig depotafgift kr. 150 for hver af disse effekter, herunder

  også golfbags/-tasker.

 

Aktionærerne skal selv foretage indkøb af plastickasser, som enten kan medbringes hjemmefra eller købes i de store supermarkeder i Dole, og således at den sidste oprydning af depoterne sker i løbet af året 2020.

 

Ved bestyrelsens gennemgang af depoterne, har vi også konstateret, at der er en del depoter, hvor der ikke betales årligt depotafgift, også selvom man måtte have tilmeldt sig. Bestyrelsen vil gennemgå vores egen liste over depoter med den nuværende liste over betalende aktionærer sammen med administrator, og der vil blive udsendt opkrævninger for depotafgift i efteråret 2020, herunder prisregulering for nuværende betalende aktionærer.  

separator

SUPPLERENDE REFERAT TIL GENERALFORSAMLINGSREFERATET:

Nogle aktionærer har anført, at der mangler omtale af indlæg fra deltagere samt især svarene fra bestyrelsen på emner, der blev drøftet på generalforsamlingen, men som ikke er medtaget i Generalforsamlingsreferatet, hvilket vi vil samle på på herunder:

 



 

vejen til slottet:

Ifølge vores projektplan (vist senest på GF 2018) er renoveringen planlagt til at starte i budget 20/21, dvs. forår 2021. Så i løbet af 2020 skal den endelige projektplan afklares, både hvad angår indhold, økonomi og tidsplan.

 

Den aktuelle plan fra arkitekten peger på en renovering over 3 faser (år), hvor P-området er det første, og derefter resten af vejen i 2 yderligere faser. P-området samler med sin store overflade meget regn op, som sendes nedad vejen. Tanken er at aflede vandet allerede fra P-området, som samler store mængder af regnen op og dermed efterlade mindre til at løbe nedad vejen. Der skal naturligvis også efterhånden etableres dræn nedad vejen, samt føringsvej for fiber til internet/TV. Overfladebelægningen skal bevare sit nuværende udtryk (ikke asfalt).



 

opladning af el-biler:

Bestyrelsen har besluttet at etablere et antal strømudtag ned langs med garagen ud imod P-pladsen. På den måde vil det muliggøre tilslutning til opladning af biler.



 

styring af projekter:

Vi har ad flere omgange forsøgt at anvende lokal byggestyring med arkitekt, men det har ikke givet en ekstra fordel, blot et nyt element at forholde sig til – og med ekstra omkostninger.

 

Det har efterhånden vist sig, at kombinationen af vores egen opsamlede erfaring, Fabiens og Isabelles (fremover Kims) tilstedeværelse og ikke mindst håndværkernes bedre forståelse for vores stil og ønsker, har medvirket til, at projekterne glider bedre.

 

Vi bruger derfor ikke længere ekstern, lokal byggestyring.


Med ønsket om, at I vil få nogle rigtigt gode og hyggelige forårsmåneder på slottet,

 

De bedste hilsener

Bestyrelsen

separator

Château d' Azans A/S  |  slottet@chateau-d- azans.dk

shadowbottom